Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility "מרוץ נכויות"
top of page

"מרוץ נכויות"


כאשר אנו תובעים חברת ביטוח או את "קרנית" בעקבות פגיעה בתאונת דרכים עקב נזק גוף , אנו ניבדק ע"י מומחה מטעם בית המשפט, אשר ייקבע את אחוזי הנכות הרפואית שעל פיהם בית המשפט יקבע את הנכות התפקודית.

במקביל, אנו לעיתים גם נתבע בהליך של נכות כללית מהביטוח הלאומי . וגם במסגרת זו ניבדק ע"י וועדות רלוונטיות לתחומים בהם נפגענו- וגם שם ייקבעו לו אחוזי נכות.

בתחרות בין נכות כללית לבין תביעה מכוח הפלת"ד אין בעצם "מרוץ" נכויות מכיוון שבמסגרת הנכות הכללית לא נבדק הקשר הסיבתי לתאונת הדרכים. ולכן שני הנכויות בשני המסלולים יחיו במקביל ופרט להליך הקיזוז שיגיע בסוף מסכומי הפיצוי, שתי הקביעות- בשני ההליכים, לגבי הנכויות יעמדו בפני עצמן.

כאשר מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה - מכיוון שאכן יש משמעות לקשר הסיבתי בין הפגיעה לבין התאונה במסגרת העבודה- שהיא בעצם תאונת הדרכים - אכן יש "מרוץ" נכויות.

הפסיקה והחוק (סעיף 6 ב' לפלת"ד) קובעים כי במידה, ומומחה מטעם בית המשפט קבע אחוזי נכות, גם אם הם זמניים , הם ימשיכו להיות תקפים לטובת ההליך של התביעה נגד חברת הביטוח/קרנית בהקשר של תאונת הדרכים – אך אם ביטוח לאומי הספיק לקבוע אחוזי נכות- הן יהיו תקפים לטובת ההליך המשפטי בתביעה נגד החברה המבטחת של תאונת הדרכים / " קרנית", ומראש לא ימונה מומחה מטעם בית המשפט.

יש לזכור כי כללי ההתיישנות לרוב משפיעים על מרוץ זה, מכיוון שבגין תאונת עבודה נגד ביטוח לאומי ההתיישנות היא עד שנה , וההתיישנות בגין תביעה נגד ביטוח בגין תאונות דרכים היא עד 7 שנים.

ע"י מחשבה מעמיקה – והתייעצות, ובהתאם לנסיבות של כל לקוח ולקוח ניתן לתכנן נכון- את המרוץ הנ"ל בצורה מחושבת. גם כאשר אנו שקופים וכנים בצורה מלאה עם כל הצדדים ייתכנו תוצאות של אחוזי נכות שונים- כפי שהוכח בלא מעט מקרים .


התוכן הנ"ל מהווה תוכן שיווקי ולא ייעוץ משפטי- השימוש באחריות המשתמש בלבד.



bottom of page